Colecția VEGETALIA



Natura a constituit dintotdeauna o sursă de inspirație - nu doar pentru artă și meșteșuguri, ci pentru modul de viață în general. Ne încărcăm bateriile în mijlocul unei păduri sau pe o pajiște plină de flori, ne bucurăm de primii boboci și muguri primăvara sau așteptăm cu nerăbdare ca frunzele să ruginească toamna... Iar în toate acestea plantele joacă rolul principal. Prin urmare, nu e nici o noutate, nici o originalitate să-ți găsești inspirația în natură. Ce poate fi nou, însă, este modul în care fiecare interpretează ceea ce percepe din mediul înconjurător.



În ceea ce mă privește, am o colecție de sute - dacă nu mii - de fotografii colecționate, pe care nu le adun sub forma atât de la modă a unui moodboard, pentru că efectiv nu aș ști ce să aleg. Când îmi caut inspirația sau pur și simplu când vreau să mă relaxez, nu am decât să deschid dosarul și zecile de dosare secundare cu flori, frunze, copaci. Uneori acest lucru mă inspiră să iau creioanele sau pensula în mână, alteori îmi trag mai aproape cutiile cu sârmă și pietrele colorate.









Bijuteriile inspirate de natură au apărut, astfel, treptat de-a lungul timpului, până am ajuns la concluzia că trebuie să le dedic o colecție aparte, în care să-și găsească o coerență. În compoziția lor intră sârmă argintată, gilt sau de cupru, perle de cultură și pietre semiprețioase (unakit, onix, agate, jad), dar și coral, porțelan și crisocola și malachit de sinteză.








Comentarii